Την λύση στα προβλήματα αλλαγής ταχυτήτων των προηγούμενων Smart 450-451, ήρθε να δώσει το νέο, γρήγορο και ομαλό κιβώτιο 6 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη. 

Το νέο αυτόματο/σειριακό κιβώτιο έχει το όνομα Twinamic, έχει εξελιχτεί από την Getrag και αντικαθιστά το παλιό, αυτοματοποιημένο 5άρι κιβώτιο, στο νέο ForTwo τρίτης γενιάς (453) που παρουσιάστηκε πρόσφατα.

Προσφέρει τη δυνατότητα πλήρως αυτόματης και χειροκίνητης λειτουργίας και προσφέρεται ως εναλλακτική λύση του στάνταρ χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων, με ένα επιπλέον κόστος περίπου 1.000 ευρώ (στην Ευρώπη).

Το Twinamic αρχικά θα διατίθεται για το βασικό ForTwo των 71 PS, με τον ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα κινητήρα των 1.000 κυβικών. Από τα μέσα της χρονιάς όμως θα τοποθετηθεί και στο πιο δυνατό μοντέλο με τον κινητήρα 0.9 τούρμπο των 90 ίππων.

Η Smart λέει πως το νέο κιβώτιο θα διατεθεί σχετικά σύντομα ως έξτρα και για το μεγαλύτερο, 4θέσιο ForFour, ευθυγραμμίζοντάς το με το μηχανικά πανομοιότυπο Renault Twingo, που θα έχει το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αργότερα μέσα στη φετινή χρονιά.

Με βάρος 67 kg, το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προσθέτει 34 kg στο μικρό αυτοκίνητο πόλης, εξουδετερώνοντας έτσι τα όποια θεωρητικά οφέλη σε κατανάλωση βενζίνης.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Συμφώνα με τα όσα διαβάζουμε σε ξένα περιοδικά, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κάνει νέο Smart ForTwo αρκετά πιο ευχάριστο και ομαλό σε ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων. Οι χειροκίνητες αλλαγές είναι επίσης εφικτές κινώντας τον κοντό λεβιέ σε ένα δεύτερο αυλάκι ή χρησιμοποιώντας τα paddles στο τιμόνι, που αποτελούν μέρος του πακέτου “Sport”.

Το σύστημα μετάδοσης έχει μια πρωτόφαντη για Smart ηρεμία και ομαλότητα, που σε συνδυασμό με τη σημαντική πρόοδο που έχει γίνει στην άνεση, κάνει το νέο ForTwo σαφώς πιο ατάραχο σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Ο συνδυασμός του Twinamic με ένα σύστημα συγκράτησης hill-holder σου επιτρέπει να ξεκινάς σε ανηφόρες χωρίς τις δυσκολίες που αντιμετώπιζες με το παλιό κιβώτιο. Υπάρχει τέλος και ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου που επιτρέπει στο κιβώτιο να πηδάει σχέσεις, αντί να τις κατεβάζει μία-μία όλες κάθε φορά που επιβραδύνεις και σταματάς.

Να το αγοράσω;
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Twinamic αξίζει σίγουρα να το σκεφτείτε, ειδικά αν χρησιμοποιείτε το ForTwo στις καθημερινές σας μετακινήσεις. Δίνει στο ευέλικτο μίνι πόλης μια εντελώς νέα διάσταση σε ομαλότητα λειτουργίας και ραφινάρισμα του συστήματος κίνησης και κάνοντάς το πολύ πιο ευχάριστο στην οδήγηση, τόσο στο σταμάτα-ξεκίνα της πόλης όσο και στον ανοιχτό δρόμο.

Το δυσάρεστο βούτηγμα και πατινάρισμα που χαρακτήριζε το ForTwo από την πρώτη παρουσίασή του το 1998, ευτυχώς ανήκει πλέον στο παρελθόν, χάρη στη διάταξη τριών αξόνων του νέου κιβωτίου, που επιτρέπει τις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς διακοπές στην παροχή ισχύος. Κρίμα που πήρε τόσα χρόνια για να εμφανιστεί.
Τιμή από € 12.500 (κατ’ εκτίμηση, με απόσυρση)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 71 PS/6.000 rpm, 9,3 kgm/2.850 rpm, αυτόματο/σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 15,1”
Τελική ταχύτητα 151 km/h
Μέση κατανάλωση 4,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 94 g/km
Διαστάσεις 2.695 x 1.663 x 1.555 mm
Βάρος 914 kg

 

Πηγή: http://www.autocar.co.uk/car-review/smart/fortwo/first-drives/2015-smart-fortwo-09-90-twinamic-review